Awokado


Przepisy  •  28.09.2017

Awokado posiada wiele właściwości leczniczych i wartości odżywczych. Dzięki zawartości kwasu oleinowego obniża poziom cholesterolu, a zawarty w nim potas reguluje ciśnienie krwi. Dlatego też warto włączyć je do swojej codziennej diety. Jeśli nie wiecie jak je przyrządzić mamy dla Was smaczną propozycje :) Awokado zapiekane z jajkiem i Boczkiem po staremu.

Składniki:

  • Awokado
  • 2 jajka
  • Boczek Po Staremu Nasze Polskie
  • Sok z cytryny
  • Sól, pieprz do smaku

Awokado przekrój na pół, usuń pestkę i wydrąż trochę miąższu ze środka (tak aby można było wbić jajko). Połówki awokado skrop delikatnie sokiem z cytryny. 3 plasterki Boczku po staremu pokrój w kostkę, dodaj do każdej z połówek awokado. Następnie wbij po jednym jajku do środka. Dopraw solą i pieprzem. Na wierzch możesz ułożyć jeszcze kilka kawałków boczku. Całość piecz w temperaturze 180°C około 15-20 minut - do momentu, aż białko się zetnie, a żółtko pozostanie jeszcze płynne.